pamarama.reismee.nl

Het grote genieten

We zijn weer online, nu zit ik te tikken in ons chalet nr 4 van Pasir Belanda te Kota Kinabalu.

De kinderen liggen gewassen op bed deze keer weer met airco.

De afgelopen 3 nachten hebben we als Robinson en Vrijdag (en nog enkele andere Europeanen) verbleven op ons tropische eiland Kapas. Met de regen en onweer achter ons aan...

Zijn we over het water 'gestuiterd' (in een hele snelle speedboot) en hebben we onderkomen gevonden bij Qimi Chalet in de huisjes 'Rose 1 en 2'. De kamer is basic, het douchewater roestig, de zee is geweldig blauw, de tropische bui knus en klam en het eten om je vingers bij af te likken. Lekkere watermelon juice als welkomsdrankje en de kids favoriet is de bananajuice. Bij het ontbijt een tuna of egg sandwich of pancakes en daarna snorkels en zwemvest aan en te water. Even de adem door een pijpje/snorkel zien te duwen en het grote genieten onder water kan beginnen. De tweede dag hebben we de clownsvissen getraceerd, en ik een haaitje (niet aan Ralf vertellen, hij vindt het veel te gevaarlijk) en dat allemaal 50 meter voor ons huisje. Mare mee en even onder water kijken:' ja Papa ik heb Nemo gezien mag ik nu weer spelen?' Met Ralf op de reuze schommel(zie foto) of in het water of met het zand. Echt genieten (wat is dat eigenlijk een raar woord want we genoten echt jawel) En zoals ik van tevoren op tripadvisor had gelezen het eten is er geweldig. Vers bereide vis met heerlijke Black Peppersauce, jammie!

Vanmorgen zijn we rustig (Ralf had meer spektakel gewild) terug naar de vaste wal gevaren, en nu ga ik Ralf voorlezen uit 'de Drakenmeester'.

Vraagje: Wie van ons is er zo rood als een kreeft?

Erna

Beach&Slurf

Hier weer een verslagje nu vanuit het Swiss Garden Beach Resort blablabla. Vandaag hebben we heerlijk loom gedaan aan het zwembad en het strand. De wangen zijn rood gekleurd en of de schouders.... dat zullen we vannacht in onze bedjes wel merken. We zitten nu aan de oostkust en we zijn gisteren met onze huurauto een grijze Toyata Innova, hierheen getuft. Linksrijden blijft nog een beetje link, Erik zag het vaker regenen dan ik,(hij zette steeds oeps de ruitenwissers aan als hij wilde inhalen) Onderweg zijn we naar een olifantenopvangcentrum geweest, zie de foto's. Wat een kanjersdie beesten, en ook leuk dat ik de film Water for the Elephants net in het vliegtuig had gezien. Mare en Erik belanden op een brede olifantenrug alleen het badderen met de olifanten dat zag Ralf niet meer zitten.

In een grote tent hier op het strand is deze maand elke avond een Ramadan buffet met Turkse invloeden, dus wij lopen tussen al dat lekkers te snuffelen en te proeven. De Maleisiers komen hier mooi uitgedost met grote groepen eten en wij mogen meegenieten. Al willen de kinderen natuurlijk niet alles eten.

Morgen reizen we verder naar Kapas Island en gaan we slapen in het Qimi chalet voor 3 nachten. Ik denk dat we dan Robbinson Crusoe en Vrijdag gaan spelen dus geen internet verbinding zullen hebben.

Wordt vervolgd...Erna

WENNEN

We zijn aangekomen in de warmte van KL gisteren rond 15 uur lokale tijd. Na de paspoortcontrole en de snelle bagage pick up, en de teksi zaten we 16:30 u al in ons hostel. Ralf en ik zagen in de teksi een hele hoge boom met witte vogels maar na nog wat doorrijden zagen we dat we ons vergist hadden. Het waren gewoon telecommasten met neptakken, er volgden er nl nog een paar. Gisteravond kregen we 2 kamers dus 1 mannenkamer op de 3e en 1 meidenkamer op de 4e, gelukkig is dat vandaag 1 grote kamer op de 1e etage geworden. Want onze spullen zitten over 4 reistassen verspreid en zo mistte Mare gisteren haar tandenborstel en haar Dribbel tekenboek. En waren we natuurlijk midden in de nacht wakker vanwege het tijdsverschil en de lange vliegreis (12 uur) Dus WENNEN, daarom hebben we gisteren bij een pizzaria gegeten, o.a. een pizza chicken tandoori (lekker wennen)

Vanmorgen een toast ontbijt bij het hostel en de log proberen te schrijven, floep weg was mijn schrijfsel. Jawel dat is nogmaals WE(n)Nen. Daarna met de benenwagen naar de Petronas Towers gelopen, en heerlijk gespetterd in het park. Met op de achtergrond gefluit van de mevrouw in uniform (zie foto) en het vrijdaggebed schalde door de speaker. Met de metro en de monorail nog wat gezworven door KL en toen begon het te stortregenen, Mare viel bij het bbq restaurant in slaap, maar ze heeft nog wel kranig gegeten en gedronken.

We beginnen te wennen.

Jarige jobben nog gefeliciteerd met jullie verjaardag.......

Erna

p.s. dinsdagavond had ik een acute niersteenontsteking (ofzo) waarbij Erik en ik nog een nacht op de spoedeisende hulp hebben gezeten, maar nu gaat het gelukkig weer goed met me. Ook dat was wennen.

Kuala Lumpur

Na een lange maar voorspoedige vlucht Amsterdam - KL waren we snel in ons hotel midden in de gouden driehoek van Kuala Lumpur. Even gegeten en daarna lekker slapen. Het Rainforest Lodge is perfect en vol met andere rugzaktoeristen. En je loopt zo het centrum in. Vandaag gaan we de stad bekijken...de kids willen graag in de monorail. Het weer is prima: droog, zonnig, warm en klam.

Tot later,

Erna ErikRalf Mare

Welkom op mijn Reislog!

Hallo en welkom oponze reislog!

Dé plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar we zijn en waar we zijn geweest! Meer informatie over ons vind je in het profiel.

Veel leesplezier op onzereislog en laat gerust af en toe een berichtje achter!

Leuk dat je zo metons meereist!