pamarama.reismee.nl

Avontuur in de jungle

Avontuur in de jungle

Ja vandaag zijn we op AVONTUUR geweest. Na gisteravond, in de stromende regen met de poncho's aan, een aantal foldertjes gescoord te hebben. Zijn we in een gezellig oranje chinees eettentje beland. Met ons nog wat Hollanders dus dat oranje of de ikea klaproos stickers zullen wel ......Daar hebben Erik en ik voor het eerst steamboat gegeten. Een grote pan met 2 pittige sauzen/soepen waarin je rauwe dingen gooit, bv mie, garnalen, surimi, kip, vis en shitake's (van die bruine paddenstoelen) We snapten alleen niet goed wat we met een rauw ei moesten dus die erin gedaan en Erik's mobiel erbij voor de 8 minuten kooktijd. Dat lukte prima maar het pellen viel niet mee, te heet. Zagen we bij een ander tafeltje dat zei het ei simpel pocheerde (boven de pan breken en even koken) Weer wat geleerd, het is lekker maar wel werken voor je eten en de kinderen werden wat ongeduldig. Hun spaghetti was natuurlijk al op. Onder het eten ook de folders nog wat vergeleken met elkaar en toen voor top hill tours de jungle trekking 3 gekozen. En deze heeft Erik geboekt onder het nuttigen van een Starbucks coffee en de kinderen een waterijsje. Een jeeptour, asli dorp bezoek met blowpipe hunting demonstratie, waterval/zwemmen en jungle tocht van 2 uur naar de rafflesia bloem. Wat de folder niet zei dat het wel een flinke klus werd en ze Mare de hele trekking op de rug gedragen hebben. Ralf heeft het helemaal zelf gelopen/geklommen/gegleden. We waren met 2 jeeps en gingen een stuk off road. Hoppeldebobbel hotse klots naar voren naar achteren en dat met Mare op schoot die het wel grappig vond (de camel trophy is er niks bij!). En Ralf bleef tussen de hoorns op de motorkap de weg goed in de gaten houden maar hij vond het heel stoer. In de jeep zaten nog een Nederlands stel uit Stadskanaal en 2 mannen uit Singapore. In de andere truck zaten 2 Duitse meiden, 1 Spaanse man en nog 6 anderen maar daar heb ik onderweg niet mee gesproken.

Voor de trekking kregen we een hoed gemaakt van een varen.

Onderweg hebben we gember, water uit bamboe gedronken, een gele bloem (waarmee je je tanden schoon kan houden) gezien en heel veel lianen, boomwortels, waterplasjes en bamboe bruggetjes (Erik zakte er zelfs dwars door heen) Door het gezwoeg heb ik niet veel om me heen kunnen kijken, dit ging op de terugweg beter. De rafflesia de grootste bloem ter wereld was ons eindpunt. Eerst kwamen we de knoppen zo groot als een kool tegen en toen de 1 meter grote walgend geurende rode bloem met witte spikkels. Volgens Mare stinkt de bloem naar bosaardbeien, dus de stank viel inderdaad mee. Toen weer de hele weg terug maar gelukkig naar beneden. Vervolgens zijn we bij een Asli dorpje geweest en hebben we zelf blowpipe mogen blazen/schieten en Mare heeft met de kindjes gespeeld. Na de lunch zijn wij met z'n vieren met een andere jeep terug naar het hotel gebracht. De anderen gingen nog naar een theeplantage/aardbeienfarm en vlinderfarm maar wij hadden niet de volledige tour geboekt.

Nu zijn we aan het klei schrobben en vellen afdouchen, jawel Erik was goed verbrand en is nu aan het velletje wisselen. Ralf en ik nog alleen de neuzen en Mare is nog geheel de oude.

Wordt vervolgd, morgen gaan we onze huurauto inleveren en doorvliegen naar Kota Kinabalu op Borneo (2,5 uur vliegen)

Erna

Simona

Hé Luitjes,
Hoe lang hebben jullie vakantie???
Leuk om te lezen en om jullie te volgen...
Geniet er nog maar lekker van, voordat je het weet zijn jullie thuis in Blauwhuis.
Greetzzz Simona & Alfred