pamarama.reismee.nl

Zululand safari en gamedrive elephant park

Even tijd voor een verslag. Ik ben een boek van de Zuid Afrikaanse thrillerauteur Deon Meijer aan het lezen van de vakantiebiep app. Hou het dus kort. Vandaag 7 uur aan het ontbijt en daarna naar de Memorial gate van het Hluhluwe park voor een safariavontuur met eigen auto. Nou spannend werd het... Vandaag een dag met veel overstekend wild. Een kudde buffels en hun groupies de koereigers, zebras over de weg, enkele olifanten duo s, de neushoo.rns langs de weg en een impala familie huphup weg. Toen een olifant voor ons op de weg en die kwam huppelend onze kant op Wauw klik klik help en wij in zijn achteruit. Gelukkig onze achterligger ook en na een flink stuk ging de bul eindelijk van de weg om te poepen. Pff voor ons ook een hele opluchting. Verder nog een brug overgestoken met aan de ene kant een kleine krokodil en aan de andere kant een eigenwijze hamerkop. Een grote ijsvogel gespot en eindelijk de kop van de neushoorn gefotografeerd boven het gras uit. De zon was er ook weer bij dus een kledinglaag kon uit. Zondag de spar is dicht dus maar weer hier eten mmmmm en er waren nu minder gasten de open haard brandde en geen rij.

Nog tegoed gamedrive in Theme Elephant Park. Twee dagen terug zijn we op ochtendsafari geweest met Vassi in een open 4wheel jeep. Dit private reserve is alleen zo toegankelijk . Na de regen van de avond ervoor en de zandwegen was het afentoe Afrikaanse massage en muziek van de zwiepende takken langs en over het dak van de jeep. De airco was een neerklapbare voorruit (zoals bij een windscherm babyzitje) na wat poep en ervaring zagen we giraffen, een leeuwin, diverse vogels, bosbokkies impalas en een kudde olifanten. We kegen een heel verdedigingsritueel te zien van de damesolifanten met twee kleintjes in hun midden, Eerst maakten ze twee groepen de grote met de bipsen naar binnen om een kleintje heen. Toen kwam de hulptroep erbij en formeerde ze zich om de moeder zodat de kleintjes konden drinken bij haar. Toen gingen de slurven dreigend omhoog naar ons. Oren flapperen en wij zijn weggereden. Dat zie je echt niet in Burgers Zoo. Later bij een drinkplas op veilige afstand nog een kudde olifanten gespot.

Vandaag geen giraffen in het park gespot maar gewoon op de oprijlaan naar de lodge.

Ken je het verhaal van de muis en de leeuw? Nee nou die muis hebben we in onze rondavel de leeuw zoeken we nog.

Morgen reizen we door Swaziland en hebben we geen Wifi, tot later.

Simona

Mooie verhalen, het is weer 1 groot avontuur waar jullie in beland zijn. Dat het mogelijk is, om zelfstandig op safari te gaan. Spannend lieket mie dat!??

Margreet

Ik kan eindelijk jullie verhalen lezen en ben erg jaloers. Zoveel olifanten.
Hopelijk spotten jullie het luipaard ook nog. Succes!

karen

Wat een belevenissen, leuk om zo beetje mee te reizen.