pamarama.reismee.nl

Hjoehjoe lekker!

Terug van een heerlijk buffet in de threelodge van Zululand safarilodge. Hluhluwe spreek uit als de titel van dit verhaal is de plek waar we nu zitten. Morgenvroeg gaan we zelf op zoek naar de luipaard onze laatste dier van de big five.

Update vervolg

In het Wetland park bij St Lucia zijn we zelf rondgereden en via de Mission Rocks  en allerlei loops gaan spelen in de golven bij Cape Vidal. Geweldig mooie golven in de warme Indische Oceaan. Na zebras hippo, gnoes, buffels, koedoes, wrattenzwijnen en net niet een luipaard ( inzittenden auto voor ons zagen hem oversteken) kwamen we op de terugweg  4 neushoorns tegen. Is het een nijlpaard.... nee een neushoorn. De dag erna ging de walvisboottour wegens te hoge golven niet door, jammer maar de mannen wilden wel weer op safari en de vrouwen naar zee. Deze keer andere vogels en nijlpaard aan land verder hebben wij heeerlijk gestoeid in de geweldige golven. Om 3 uur de hippo cruise gemaakt met een echte zeebonk aan het roer en 40 mensen met verschillende nationaliteiten achter nog meer verschillende fotocameras. Allemaal op zoek naar het mooiste plaatje. Baby hippo oh, open gesperde bek ah, gevaarlijke krokodil oeh. Leuk mensen kijken. De volgende morgen stond de housekeepster onze bedden al aftehalen terwijl wij de auto inladen, service? Toedeledokie. Bij Kosie bay hoopten we in Kosie mouth te gaan snorkelen of te gaan zwemmen met dolfijnen net over de grens bij Mozambique. Dat was visum te duur en te koud en winderig. Geen baai gezien, ons rieten huis was wel even pikkedonker en wat primitief. Maar wel regenproof!

Welterusten morgen 7 uur weer op.