pamarama.reismee.nl

Afscheid met een glimlach

We zijn onderweg naar huis!! Maar moeten nu nog 5 uurtjes wachten hier op het vliegveld KL. Net 2 uur gevlogen met Air Asia vanaf Kota Kinabalu naar hier. Oftewel een echte reisdag/nacht. We hebben nog 3 dagen in Hotel Eden54 genoten van Kota Kinabalu.

Gisteren heerlijk gesnorkeld/gezwommen aan het strand van Sapi Island (1 van de 5 eilanden voor de kust) Wat een toeristisch gedoe, niks idyllisch maar ook wel weer grappig chaotisch.

Er werd vanalles aangesleept per boot, de uitgebreide lunch, Chinezen en andere wereldburgers en dat ging bootladingen vol heen en weer. Een dag eerder hadden we ons tussen de Maleisiers in een waterpark vermaakt. Alweer vergane glorie maar de kids hebben zich van de diverse glijbanen laten glijden en de kabelbaan gaf leuk kijkplezier maar Ralf durfde toch niet. Het zwembad was ondiep en de bodem was nog op sommige plekken blauw geschilderd. Wij hebben ook een mall van binnen gezien. En daar was een GIRLSshop, Mare heeft een roze verkleedjurk, diadeem en idem girls tas gekocht. Ralf vond gelukkig ergens ook nog accesoires voor zijn Nintendo ds. In Kota Kinabalu hebben we heerlijk gegeten bij de Little Italy, Aussie en de Secret Recepie. Bij 2 van de eetadresjes troffen we een nederlands stel uit Alkmaar die we ook tegengekomen waren bij Sepilok en op de Kinabatan River. 'It's a small world after all' Gisteravond wilde we naar een restaurant tip uit onze reisgids aan onze straat op Jalan Gaya 54 wij zoeken naar de nummers en we vonden het al toevallig dat ons hotel hetzelfde nummer had, en ja hoor toen ik het vanmorgen aan Ling Ling (receptioniste/duizendpoot) vroeg was het hotel 2 jaar geleden het X0 grillrestaurant uit onze capitoolreisgids!! Mare is moe en de laptop batterij is bijna leeg, tot ziens binnenkort weer live in Holland.

Erna