pamarama.reismee.nl

welkom in onze jungledroom

Zit ik dan op de grond te typen. Primitief? Welnee, juist helemaal passend bij de setting van de Borneo Rainforest Lodge. Mare en ik hebben net met grote stenen zitten spelen, hopelijk kan ze nu nog even een slaapje doen, want straks gaan we met een band de rivier afdrijven (tubing) Gisteren rond deze tijd kwamen we aan in dit paradijsje en nu voelen we ons al helemaal relaxed. Het eten is in buffetvorm en we worden geheel verzorgd hier, en we hebben onze eigen tourguide: my name is ..... but call me Missy. Gistermiddag een Naturetrail gelopen en een oerang utang gezien. Om half negen 's avonds een safaritour per truck, met een guide met groot zoeklicht bovenop. 4 km heen en toen weer terug. Een hele leuke belevenis vooral omdat we vooraan zaten bij de guide die het licht deed. Gespot een tarentula, een vliegende eekhoorn met vrije val!, een soort hert en twee soorten civetkatten. 1 stak de weg over en leek wel op een kruising van een das/kat/poema. Erik werd gestoken en Mare lag natuurlijk heerlijk te maffen halverwege van al dat motorgeronk en gehobbel. De avondhemel toonde ons de milky way, wauw!!!! Vanmorgen heb ik een uur op de veranda liggen slapen vanwege de warmte binnen, en het uitzicht is zo mooi. Op de rivier en in de bergen mist en heelveel geluiden oa van de gibbons. Vogeltjes met kromme snavels gespot en een vliegend bruin/blauw geval, en om zeven uur ging de wekker. Toen zijn we met Missy om 8 uur naar de jacuzzipool gelopen,

Een waterval met kissing fishes, Erik is samen met de gids doorgelopen naar het view point.

Bezweet kwamen ze rond 11 uur weerom. Ralf schrok zich wild van de kissing fish en wij durfde ook niet echt. Dus lekker pootje baden en met de stenen spelen. Onderweg heb ik een roodlipaap (als ik de guide goed vertaal) gevonden en hij ons een bloedzuiger laten zien.

Want we lopen hier allemaal met van die speciale oversokken tegen bloedzuigers, maar wisten wij veel hoe ze eruit zien. Daarna hebben Mare en ik heerlijk gebadderd op onze veranda in de 4persoonsbadkuip en daarna een stortdouche genomen. Ralf en papa hebben zich even met Mario Bros vermaakt. De lunch genuttigt tussen nieuw aangekomen gasten (herkenbaar aan de grote ogen, en de bladslingers om hun nek) de onze hangt al aanelkaar geplakt feestelijk boven Mare's bed, of te wel we zijn al gewend.

Vanavond gaan we met de zaklamp een trail lopen en morgen staat er nog een canopywalk om 6 uur in de morgen gepland. Doei ik ga omkleden.

Erna

Geertje

Zo, de vakantie zit erop, de merke is weer voorbij. Nu even goed jullie reisverhalen doorgelezen. Wat maken jullie veel mee. Leuk om de verhalen te lezen. Mare: nog gefeliciteerd met je verjaardag: 4 jaar alweer.
Wij wensen jullie nog een fijne week.

Groeten uit Blauwhuis

Pa van Galen

Hier is het goed weer om wat te computeren, dus het laatste nieuws; De auto is bijna schoon geregend.
Zaterdagmorgen komen wij de koffers op Schiphol ophalen en als jullie ook mee willen kan dat.
Geniet er nog van, 't is zo weer voorbij. Een aai voor Mare, een grom voor Ralf en voor jullie, tot ziens.
Opa, mede namens Oma.

erik & erna

ok, da's mooi! We landen om 05:55 en het lijkt er op dat de vlucht redelijk op tijd is.