pamarama.reismee.nl

WILDLIFE Borneo

We zitten nu in Lahad Datu op Borneo, en hebben net geluncht bij KFC. We hebben wat rondgezwalkt over de plaatselijke market. Mare werd aangeraakt, toegeroepen en nagewezen. Ze vindt het verschrikkelijk, en Ralf gromt hier nog meer als thuis. Gelukkig heeft nog niemand hem een vuistslag verkocht. (zouden apen zich ook zo voor gek gezet/bijzonder voelen?) Dit is een tussenstop voor dat we morgenochtend naar Danum Valley vertrekken. The Exective Hotel met twee hotelkamers met tussendeur is nu ons 'huisje'. De kids hebben hier net heerlijk verstoppertje gespeeld.

Afgelopen dagen hebben we bij de Kinabatangan rivier gezeten, in the Last Frontier bij de hond Samson en de belg Gert. (hij was zelf even afwezig, om de administratie te doen in Sandakan) Zijn maleisische zakenpartner Jason heeft ons goed verwend, met lekkere muziek in de auto, leuke weetjes over Maleisie en een birthdaycake voor Mare. Dit is haar eigen verhaal tegen Botje de handpop: het licht ging uit, en toen kwamen ze met een kaarsjestaart en die lichtjes heb ik uitgeblazen, was heel grappig en toen mocht ik snijden en uitdelen aan de andere mensen. Er waren nog een Iers jong koppel en een Australisch gezin met 3 kids van 10, 7 en 5 jaar, en met hun hebben we 2 dagen opgetrokken. Mare had ze al charmant ingepakt met haar engelse you tube liedjes o.a. London Bridge en Little Star. Ons verblijf boven gaf ons een mooi uitzicht en we hebben tijdens het eten veel zien rondvliegen. Zoals vleermuizen, krekels, sprinkhanen en mooie mot/vlinders. Alleen dan moesten we onze berg weer op en af over 525 traptreden! En dat in dit zweetweer, en afentoe in het donker (voordeel koeler en je zag niet hoever je pas was) De bootsafari's waren leuk met veel apenkoppen in de boomtoppen (makaken, probiscus apen en 1 orang oetan) een paar grote vogels, een geelzwarte slang, en als laatste een hongerige krokodil. Toch een beetje teleurgesteld dat we de wilde olifanten gemist hebben.... En de orang oetan zat veel te hoog voor een mooie foto. Gelukkig hebben we die een dag eerder bij het orang oetan opvangcentrum te Sepilok wel gezien.

De rest van onze tijd bij het Sepilok Jungle Resort hebben we toch vooral rond het zwembad en het bananencafé/restaurant rondgehangen. De kinderen hadden vriendjes (James en Samuel en 1 engels joch waar ze veel mee gespeeld hebben om en rond de dolfijnenglijbaan) Volgens Ralf sprak hij al best goed Engels. En we zijn weer lekker aan het dobbelen geslagen (catan) en ik had gisteren een high score van 99 punten en de mannen waren beiden een beetje geïrriteerd. Dus misschien was dit alweer het laatste potje van deze vakantie?

Ralf heeft nog geen genoeg gekregen van al die wilde dieren, hij ligt nu gebiologeerd Nat. Geographic WILD te kijken en, als het te eng wordt geloof ik, Erik zijn losse velletjes aan het lplukken. Mare is alle indrukken aan het verwerken in haar middagslaapje.

De internetverbinding is zeer traag dus foto's volgen nog.

Erna

P.s.1 fijne merke!

p.s.2 Mart nog hieperdepiep met je 10e verjaardag!

p.s.3 is het al zomer in Nederland?

p.s 4 bedankt voor de lieve felicitaties

karen

Ik ga weer helemaal naar Azie verlangen, na het lezen van jullie verhalen. Neem morgen de zorg voor Tom en Kaatje over. De Merke oa in Harlingen gevierd; Visserijdagen, met veel demonstaties van Land- en Luchtmacht en Politie, erg leuk vonden ook de jongens. Het weer...? We zijn heel blij als het een dagdeel droog is! Geniet nog een aantal dagen, en tot volgende week.
Groet Karen.

Mente

Na die 525 traptreden ben ik snel weer gaan trainen! Dan kan ik je straks tenminste nog bijhouden....
Veel plezier nog!
Groeten, Mente